ברקע "עלות השחר": להלן הנחיות פיקוד העורף המלאות

    אבי יעקב 3 Comment on ברקע "עלות השחר": להלן הנחיות פיקוד העורף המלאות

    פיקוד העורף בהנחיות מפורטות לתושבי ישראל: ביישובי לכיש, מערב ומרכז הנגב מתאפשרים התקהלויות ושירותים בתוך מבנה – עד 50 איש ובשטח פתוח עד 10 אנשים | בשאר אזורי הארץ ניתן לקיים פעילויות כרגיל אך יש לוודא כי אתם יודעים היכן המרחב המוגן

    מרחב מוגן צילום: Roni Schutzer/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות מבצע עלות השחר, בפיקוד העורף מפרסמים את ההנחיות הנחוצות לימים אלו. זאת על פי מה שכבר הורו גדולי ישראל, בעת כזו יש להיות ערניים ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.

    להלן ההנחיות עד ליום ראשון י' באב בשעה 18:00: ישובי עוטף עזה, מערב לכיש, לכיש, מערב הנגב ומרכז הנגב נמצאים במדרג כתום המאפשר להם התקהלויות ושירותים בתוך מבנה – עד 50 איש ובשטח פתוח עד 10 אנשים. פעילויות חינוכיות לא מתקיימות. בשאר אזורי הארץ ניתן לקיים פעילויות כרגיל

    יש לוודא כי אתם יודעים היכן המרחב המוגן שתוכלו להגיע אליו בתוך זמן ההתגוננות במידה ותתקבל התרעה באזורכם.

    רב סרן (מיל') דני כהן ראש דסק דתי – חרדי בענף ההסברה של פיקוד העורף מוסיף: "בכל האזורים שאינם תחת הגבלות, תפילות תשעה באב יכולות להתקיים ללא מגבלות. במידה ומתקבלת התרעה כשאתם בבית הכנסת: אם מספר האנשים אינו רב ומאפשר יציאה מהירה ומסודרת למרחב מוגן בזמן ההתגוננות, עשו זאת.
    במידה ולא ניתן לעשות זאת, הישארו במקומכם, הישכבו על הרצפה והגנו על הראש באמצעות הידיים".

    בנוסף, מדגיש רס"ן כהן, ישנה הנחיה ייחודית ליום תשעה באב לרגל המצב ועליית רבים לתפילה ברחבת הכותל: "במידה והנכם נמצאים ברחבת הכותל המערבי ומתקבלת התרעה, יש להשאר במקומכם ובמצבכם ולהגן על הראש בעזרת הידיים. חשוב לזכור! על כל בני הבית לדעת בכל מקום בו הם נמצאים – בבית, ברכב, בנסיעה בתחבורה ציבורית או בשטח פתוח, את ההנחיות מצילות החיים".


    עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותכם ולהמתין 10 דקות."משך האזעקה שווה לפרק הזמן העומד לרשותכם בכניסה למרחב המוגן ובחירת מרחב מוגן בהתאם להנחיות מקטינה משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים ובכוחה להציל את חייכם.
    במרחב המוגן יש לשהות 10 דקות לא פחות!

    מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף. בנוסף, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול אל הקרקע עלול להימשך דקות ארוכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.

    הנחיות פיקוד העורף מאפשרות לכל אחד לבחור מרחב מוגן על פי העיקרון של 'הכי מוגן שיש', תוך התחשבות במיגון הקיים, להלן סדר העדיפות לבחירת המרחב המוגן:

    1. ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) – הם הבחירה המועדפת.

    2. מקלט: מקלט בבניין משותף – בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו, או ללא תלות אם ניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי. מקלט ציבורי – בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו.

    3. חדר מדרגות פנימי – ללא קירות חיצוניים, חלונות ופתחים: בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט – יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות, ואין לשהות בקומת הקרקע. בבניין מעל 3 קומות, כל קומות חדר המדרגות מוגנות פרט לקומת הקרקע ושתי הקומות העליונות. בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט – יש לשהות בגרם המדרגות של הקומה האמצעית. בבניין בן שלוש קומות, קומת חדר המדרגות המוגנת ביותר היא הקומה האמצעית (קומה שנייה).

    4. חדר פנימי מוגן – אם אין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור כמרחב מוגן בחדר פנימי מוגן עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. אין לבחור במטבח, מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ. בעת קבלת התרעה, יש לשבת צמוד לקיר פנימי, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת.

    חשוב לדעת כי יש מקומות שאינם יכולים לשמש כמרחב מוגן – אין לבחור מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ.

    ונשמרתם מאד לנפשותיכם!

    • כל המידע שאתם זקוקים לו בשעה זו בפלטפורמות פיקוד העורף:
    קו המידע לציבור החרדי 104 שלוחה 6,
    פורטל החירום הלאומי בכתובת oref.org



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הייייי, אתם שם , מי שלא חטף טילים, בבקשה תתפללו עלינו!!! עברה לנו שבת גהינום , שבת מטורפת, אי אפשר לישון בשקט, גם רקטות בלי אזעקות, לא יודעים מתי לברוח!!! אשקלון שרופה!!

    2. 2

      היי אנחנו כאן איתכם תמיד כי ישראל ערבין זה לזה- מתפללים עליכם שד' ישמרכם
      מצרפת תפילה מהחיד"א הקדוש
      תאמרו- זה מרגיע!
      סגולה להינצל מכל צרה, יאמר פסוקים אלו: "יְהִי כְבוֹד ה' לְעוֹלָם, יִשְׂמַח ה' בְּמַעֲשָׂיו: יְהִי שֵׁם ה' מְבֹרָךְ, מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד, יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ: רוּמָה עַל הַשָּׁמַיִם אֱלֹהִים, עַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ". ויתפלל תפילה זאת: "יהי רצון מלפניך, ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שתעשה למען רחמיך, ובזכות פסוקים אלו, ושמות הקדושים אשר בהם, ושמות הקדושים הרמוזים והמצורפים בהם, תרחם עלינו, ותצילנו מכל צרה, ותירצנו ברחמיך הרבים. אמן, נצח, סלה, ועד". (יוסף בסדר סימן ט).